برنامه های شپاکسا برای خروج از زیان چیست؟

راهکارهای شپاکسا برای خروج از زیان و مقاصد صادرتی شرکت بررسی شد.

به گزارش صدای بورس، برنامه های استراتژیک شرکت پاکسان جهت خروج از زیان عبارت است تأمین نقدینگی، کاهش دوره وصول مطالبات از ۱۳۹ روز یه ۷۰ روز پر اساس تواقفات صورت گرفته یا شرکت به پخش، افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی، توسعه خریدهای مواد اولیه یا استفاده از اعتبار اسنادی داخلی است.

به استحضار می رساند به استناد ماده ۱۷ مکرر دستور العمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران و رعایت ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، با توجه به سوالات مطرح شده در سامانه تحلیل داده های ناشران شهریار محمدی راد مدیرعامل شرکت پاکسان به سوالاتی به این شرح پاسخ داد؛

۱- فایل گزارش ارزش گذاری برندهای پونه و نسیم که به شرکت گلتاش گریخته شده است را در سامانه کدال بارگزاری کنید؟

اطلاعات مورد نظر در تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ ، با عنوان افشای اطلاعات با اهمیت در پیوست گزارش افشا شده است.

۲- دلیل کاهش تولید پودر شرکت در سال مالی ۱۴۰۱ چیست؟ مقدار تولید پودر با ۶۰۴۵۸ تن در این سال به کمترین میزان تاریخ شرکت رسیده است ؟

در سال مالی مورد گزارش به علت شرایط تأمین مواد اولیه وهمچنین وضمیت نقدینگی شرکت و با توجه به قیمت گذاری دستوری از طرف سازمان حمایت بر مصرف کننده که متناسب با افزایش ترخ مواد اولیه نبوده و باعث کاهش حاشیه سود پودر شده است. در هیمن راستا به کاهش تولید پودر انجام شد.

۳- دلیل کاهش حدود ۵۰ درصدی مقدار تولید محصولات صنعتی در سال مالی ۱۴۰۱ چیست؟

در ۵ ماهه سال مالی جدید نیز مقدار تولید این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش را نشان می دهد. در سال مالی مورد گزارش به علت شرایط تامین مواد اولیه و همچنین وضمیت نقدینگی شرکت، باعث
کاهش تولید محصول صنعتی بودیم لذا در همین راستا مشابه سنوات قبل بخشی از ظرفیت تولید محصول پاکسایون بر اساس قرار دادهای منعقده، به خدمات کارمزدی شرکت های (گروه شرکت گلتاش) تخصیصی داده شده است که مراتب ضرورت و چگونگی انجام خدمات کارمزدی مورد نظر در جلسه هیات مدیره بررسی و به تصویب رسیده است.

۴- با توجه به اینکه محصول پودر شرکت که عمده فروش شرکت را تشکیل می دهد هم در سال مالی ۱۴۰۱ و هم در سه ماهه سال مالی جدید زیان ده بوده است برنامه شرکت برای به سود رسیدن این محصول چیست؟
با توجه به نرخ فروش محصولات پودر داخلی و با استناد به صورت های مالی حسابرسی شده سنوات اخیر متوسط نرخ فروش این محصولات در چهار سال گذشته ( سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱) برابر با ۱۵۹ درصد بوده

در صورتیکه نرخ مواد اولیه این محصول از ۲۸۳ تا ۴۵۵ درصد رشد داشته است، متناسب نبودن نرخ فروش محصولات با توجه به نرخ مواد باعث زبان این محصولات شده است. برنامه های مدیریت جهت خروج از زیان این

محصولات عبارت است از اصلاح فرمولاسیون محصولات جاری با رویکرد حفظ کیفیت و جایگزینی مواد اولیه ارزان قیمت، بررسی فنی بازارهای مواد اولیه برای دستیابی به نقطه بهینه قیمت خرید (مهندسی خرید) پیگیری افزایش قیمت متناسب با افزایش نرخ مواد اولیه از طریق انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران

۵- با توجه به اینکه شرکت در حال حاضر زیانده است و در سال جدید نیز رشد تورم و هزینه ها را داشتیم و در سال ۱۴۰۲ همه محصولات صنایع افزایش نرخ فروش گرفته اند به جز صنعت شوینده دلیل این امر چیست؟ چه مانعی برای رسیدن به سود نرمال مثل سال های گذشته وجود دارد؟ انجمن صنفی صنعت شوینده در این زمینه چه راهکاری داشته است؟

پیگیری افزایش قیمت متناسب با افزایش نرخ مواد اولیه از طریق سازمان حمایت از مصرف کننده و انجمن صنایع شوینده بهداشتی و آرایشی ایران در حال پیگیری است.
برنامه های استراتژیک شرکت جهت خروج از زیان عبارت است
تأمین نقدینگی، کاهش دوره وصول مطالبات از ۱۳۹ روز یه ۷۰ روز پر اساس تواقفات صورت گرفته یا شرکت به پخش، افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی، توسعه خریدهای مواد اولیه یا استفاده از اعتبار اسنادی داخلی،

خرید بهینه، توسعه تأمین کنندگان جدید هم راستا یا سیاستهای شرکت، بررسی قنی بازارهای مواد اولیه برای دستیایی به نقطه بهینه قیمت خرید (مهندسی خرید)، کاهش بهای تمام شده، اصلاح فرمولاسیون محصولات جاری با رویکرد حفظ کیفیت و جایگزینی مواد اولیه ارزان قیمت است.

۶- آخرین وضعیت تولید محصول مایع شوینده چیست؟

با توجه به الزامات قانونی سازمان محیط زیست و پیگیری های لازم جهت برطرف کردن موانع زیست محیطی پروژه یا تأخیر اجرا می شود.

۷- مهمترین مقاصد صادراتی شرکت چه کشورهایی است؟

عراق، افغانستان پاکستان ترکمنستان تاجیکستان، قرقیزستان آذربایجان گرجستان ارمنستان قزاقستان از یکستان، بحرین, سوریه, ترکیه, هند, لینان، عمان، روسیه

برنامه های شپاکسا برای خروج از زیان چیست؟

۸- در حال حاضر آیا تعرفه ای برای واردات محصولات شوینده به کشور وجود دارد؟ در صورت پاسخ مثبت نام محصول و درصد تعرفه را اعلام کنید؟

طبق آخرین تعرفه محصولات شوینده در سال ۱۴۰۱ ، ۱۵ درصدشامل محصولات جدول فوق است.

کد خبر 473805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =